Onze projecten

Op deze pagina vindt u informatie over onze actuele projecten. Wilt u deze gezinnen helpen en hun lasten verlichten? Lees dan verder hoe u kunt helpen en een steentje kunt bijdragen.

Voedselbank

Voor de voedselbank zijn we op zoek naar vaste donateurs die structureel een gelddonatie willen doen. Dit is nodig, omdat op de voedselverzamelpunten geen verswaren (groenten, fruit, kip en andere vleeswaren) achtergelaten kunnen worden. Wilt u helpen? Meldt u vandaag nog aan als donateur en help ons in onze strijd tegen armoede in Nederland binnen de moslimgemeenschap.

Noodfonds

Voor onze noodfonds zijn we opzoek naar donateurs die structureel geld willen doneren. Met deze gelddonaties worden voornamelijk huurachterstanden van onze cliënten en andere noodzakelijke schulden betaald. Het gaat hier om gezinnen die van een minimumloon rond moeten komen en maandelijks amper tot niets overhouden en op het moment van schulden deze last niet alleen kunnen dragen. Derhalve is hulp vanuit de moslimgemeenschap hard nodig. Wilt u helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor verdere informatie.

Ramadan Project

Voor het ramadanproject zijn we opzoek naar vrijwilligers die minimaal drie keer in de week extra willen koken voor de gezinnen die begeleid worden door stichting Rahma. Deze maaltijden kunnen opgehaald en weggebracht worden, of in overleg door de vrijwilliger zelf bij de gezinnen worden afgeleverd. Wilt u tijdens deze ramadan vastende gezinnen te eten geven? En wilt u daarmee extra hasanat verdienen? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Voedselbank

Voor onze voedselbank zijn we op zoek naar donateurs die structureel producten willen doneren op onze vaste verzamelpunten. Het betreft hier houdbare producten die op elke laatste vrijdag van de maand achtergelaten kunnen worden bij meerdere inzamelpunten. Wilt u ons helpen met dit project? Neem dan gauw contact op!

Ied Fitr Project

Voor het ied fitr project zijn wij opzoek naar minimaal zeven zusters die ons willen helpen bij het maken van Marokkaanse koekjes. Spreekt dit project u aan? Neem dan gauw contact op!

Ied Adha Project

Voor het ied adha project zijn we opzoek naar moslimgezinnen die hun schaapoffer willen delen met moslimgezinnen die het financieel niet breed hebben. Wilt u uw schaapoffer delen met anderen? Laat ons dit dan snel weten!

Wil je weten hoe je ons kan steunen?

[ninja_forms id=9]