DIENSTEN

Wat wij doen.

SCHULDHULPVERLENING

Een van onze diensten om onze doelgroep te helpen is door middel van schuldhulpverlening. Na de aanmeldprocedure wordt er een overzicht gemaakt van de schulden. Op basis hiervan wordt er een plan van aanpak gemaakt en wordt er overgegaan tot actie.

In dit plan wordt ook gekeken of het noodzakelijk is om de hulp van de moslimgemeenschap in te schakelen door te vragen om gelddonaties. Dit is pas nadat de noodzaak groot is en het gezin de schulden niet zelf aankunnen. Tijdens dit proces wordt er tevens een begeleidingsplan opgesteld, waarin het begeleiden van de cliƫnten naar zelfstandigheid centraal staat. Uiteindelijk is het doel dat wij overbodig worden.

BUDGETCOACHING

Door de huidige crisis is het hebben van een baan of een vast inkomen niet meer vanzelfsprekend. Na het verliezen van een inkomen wordt de bestedingsruimte beperkter en dient over elke uitgave goed nagedacht te worden. Als deze omschakeling niet op tijd plaatsvindt, kunnen ook hierdoor schulden ontstaan. Vaak is het dan verstandig om een budgetcoach te raadplegen. Ook hiermee kunnen wij u helpen.

Samen maakt u met een van onze hulpverleners een overzicht van uw inkomen, vaste lasten en schulden. Hieruit moet voortkomen wat u maandelijks nodig heeft om uw vaste lasten te betalen, om boodschappen te kunnen doen en wat u kwijt kunt aan het aflossen van uw schulden. Nadat alles weer onder controle is, dragen wij dit graag aan u over en houden we op een afstand het proces in de gaten. Zodra onze hulp overbodig is geworden, stopt de hulpverlening.

VOEDSELAFDELING

Met trots kondigen wij aan dat onze voedselafdeling een feit is. Komt u maandelijks niet rond of heeft u schulden en kunt u daardoor geen boodschappen meer doen? Dan komt u in aanmerking voor een voedselpakket. Breng ons op de hoogte van uw situatie en dan gaan wij kijken hoe wij u kunnen helpen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque leo elit, rutrum a dui vitae, consectetur fringilla risus. Nulla commodo, quam ac lacinia varius, nibh lacus accumsan massa, sed tristique libero mi eget mi. Nullam molestie ullamcorper purus vitae scelerisque. Proin tincidunt risus magna, et facilisis arcu ullamcorper sit amet. Nullam nec suscipit ex, et posuere dui. Aenean lacinia vitae ligula sit amet pharetra. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas sed magna magna.

GEZINSBEGELEIDING

Wij hebben verschillenden berichten gekregen vanuit de moslimgemeenschap, in Almere en directe omgeving, dat sommige ouders baat hebben bij extra ondersteuning bij het opvoeden van hun kind(eren). In deze complexe en drukke maatschappij is het soms moeilijk hier een balans in te vinden. Daarom heeft stichting Rahma besloten om ook hier aandacht aan te besteden.

In samenwerking met ervaren pedagogen, wordt uw hulpvraag in kaart gebracht en een begeleidingsplan opgemaakt. Samen met u en betrokkene wordt, na goedkeuring, het plan uitgevoerd. Kunt u ook hulp of ondersteuning gebruiken bij het opvoeden van uw kind(eren)? Wij helpen u graag.

LIFE COACHING

Bij Stichting Rahma kunt u ook terecht voor life coaching/loopbaancoaching. We begrijpen de moeilijkheidsgraad om een keuze te maken uit de vele mogelijkheden die we vandaag de dag hebben. Daarom willen wij graag met u in gesprek gaan om te kijken wat u wilt en waar u goed in bent. Ons doel is dat u uw talenten leert kennen en deze aanspreekt, zodat u het beste uit uzelf kunt halen door het maken van de juiste keuzes.

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

FINISHED PROJECTS

CREATIVE MATERIALS